Czas Zegar |
- nie mam na to czasu
- ciągle coś mi przeszkadza w tym, żeby to zrobić;
Tak naprawdę nie można "nie mieć czasu"
Każdy z nas, nie ważne czy górnik, kierowca czy dyrektor ma tyle samo czasu dziennie. Jest to 24 godziny. I nie myśl o tym, że tak naprawdę - jest sen, jedzenie i odpoczynek. Jak mawiają często bardzo inteligentni ludzie - przerwa jest takim samym elementem pracy jak sam wysiłek.
Musisz się zgodzić z tym, że każdy ma na starcie tyle samo czasu. Bóg jak magazynier wydaje Ci dziennie 24 godziny i od Ciebie zależy co z nimi zrobisz.
Jeżeli czegoś nie zrobiłeś oznacza to, że nie podjąłeś decyzji, aby to teraz zrobić. Tak naprawdę zarządzanie czasem (lub sobą w czasie) opiera się na decyzjach.
- Zdecyduj co jest dla Ciebie ważne. Jeżeli masz tyle ważnych rzeczy, że ich wykonanie zajęłoby Ci 34 godziny to musisz z czegoś zrezygnować. Nie możesz zrobić tego sam w 24 godziny, bo się wykończysz i będziesz nieefektywny.
- Czy jest sposób na to, aby jedna osoba mogła dziennie mieć do dyspozycji 48, albo więcej godzin? Jest oczywiście taka opcja - musisz zatrudnić pracowników. Możesz się oszukiwać, że zrobisz wszystko samodzielnie, niestety nie zrobisz tego, albo zrobisz o wiele mniej.
- Eliminuj zamiast dodawać. To kolejny błąd wielu osób, które chcą osiągnąć sukces. Gdy widzę takie osoby zauważam, że stale dodają sobie zadań, jednak trzeba wejść na poziom mistrza zarządzania sobą, żeby zrozumieć, że cała magia pojawia się wtedy, gdy zaczniesz wyrzucać ze swojego życia niepotrzebne czynności a skupisz się na tych, które dają Ci najlepsze efekty finansowe. Będziesz mieć wtedy więcej czasu dla siebie oraz więcej pieniędzy. Wiem, że brzmi to dziwnie, ale ludzie sukcesu idą właśnie w tym kierunku "Jak pracować mniej i zarabiać więcej" Jest to opisane w książce o tym samym tytule. Znajdziesz ją tutaj >>
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz